perjantai 12. joulukuuta 2008

Tuoksuni

Sivupalkissa on lähinnä minulle itselleni muistilistana tulevia postauksen aiheita. Jos joku niitä odottaa ihan tosissaan, saa hoputtaa. Kun keksii hyviä aiheita ne pitää kirjata heti ylös. Muuten aiheet unohtuvat sen sileän tien.

Noh tässäpä yksi postausaihe. Esittelyssä siis tuoksuni. Kaikki viisi. Joista aktiivikäytössä korkeintaan kaksi.


Olen todella nirso mitä tulee tuoksuihin niiden tuoksun vuoksi. Mutta tuoksut ovat myös paljon muuta, ja kaikkea tuota muuta Rakastan! Rakastan tuoksuja ja rakastan saada tuoksuja lahjaksi. Rakastan tuoksuja niiden esteettisen arvon ja luksusfiiliksen vuoksi. Kun hyllyllä seisoo kolmatta vuotta käyttämätön tuoksu hiljalleen mätänemässä, vasta silloin alkaa omatunto kolkuttaa. Sitten tuoksu myydään pois. Sitä ennen, tuoksu on sisustustavaraa, luksustuotetta, jota katsellaan ja nuuhkitaan suuttimesta - ei käytetä. Näin siis niiden tuoksujen kanssa, joiden tuoksusta en juuri perusta.


Kuten sanoin olen todella nirso mitä tulee tuoksuihin. Minulla ei ole mitenkään erinomainen hajuaisti vain yliherkkä sellainen. Lempituoksun tuleekin siitä syystä olla yhtä ominaishajuni kanssa. Ei liian pistävä, ei liian tunkkainen, ei liian raikas, eikä varsinkaan mikään yleisesti tunnettu tuoksu (ruusu, vanilja tai sitruuna). Tuoksun pitää korostaa minua!


Luulenpa, että tietyllä ajanhetkellä vain yksi tuoksu voi siis olla the tuoksu. Ja tällä hetkellä se on Calvin Kleinin Euphoria (jo toista vuotta). Sitä ennen se oli Carolina Herreran Carolina, ja lukioikäisenä Ralph Laurenin Ralph.


Erehdyin luulemaan, että seuraava the tuoksu olisi ollut Guerlainin Insolence, mutta pitkän kokeilujakson jälkeen totesin, että tämä ei koskaan tule olemaan tarpeeksi oma.


Oscar de la Rentan Citruksen olen saanut äidiltäni. Ja oi että pullo on kaunis!


Mitä tuoksuja sinä käytät? Miksi?

Ei kommentteja: